panorama3

panorama3

štvrtok 6. septembra 2012

Koláčik a pralinky

Dnes som mala veľmi milú návštevu.
Bola to kamoška ktorá ma v našom dome z rodinných dôvodov nemohla skôr navštíviť.
 Veľmi som sa na ňu tešila, upiekla som jednoduchý koláčik, ktorý sa mi celkom darí
obstojne nakrájať a je aj sezóna jabĺk, takže jablkový.
Dali sme si  medovkový čajík, ktorý ona zbožňuje a spravila som aj zopár praliniek :-))

Jablkový koláč...
...
Jeden kilogram na hrubo nastrúhaných jabĺk, vytlačiť z nich šťavu a uložiť na plech
vystlaný,  mastným papierom. Jablka posypať škoricou, cukrom a hrozienkami.

Cesto...
...
6 vajíčok
7 lyžíc práškového cukru
7 lyžíc polohrubej múky
1 dcl. vlažnej vody
1 dcl oleja
Všetko spolu vyšľahať a naliať na jablka a upiecť.
Po upečení a vychladnutí, cesto otočíme na dosku, stiahnuť papier a natrieť plnku.

Plnka...
...
Dve šľahačky vyšľahať so stužovačom, vanilínovým cukrom a lyžicou práškového cukru. 
Nakoniec po lyžiciach zašľahávať mascarpone alebo jemný tvaroh.
Dobrú chuť prajem, my sme si pochutnali a dobre pokecali :-)))
...


Pralinky sú plnené pepermenintovým krémom...



Majte sa krásne, pozdravujem, prajem pohodový piatok a nádherne prežitý víkend :-)

12 komentárov:

  1. páni, tys nejen zahradnice a kuchařka, ale i úžasná cukrářka....
    Ten koláč znám, u nás se mu říká obrácený koláč:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-)) heh, že úžasná, ďakujem Ajka. Ano... presne aj u nás sa mu hovorí obrátený, lenže na ten obrátený ide karamelová plnka a ja som si vymyslela plnku inú, tak som mu dala názov jablkový :-)

      Odstrániť
  2. Mery, mé chuťové buňky poskakují jako divé,to je lákadlo nejen pro oči, jen jsem se chtěla zeptat na mouku,v receptu jsem jí nenašla, děkuji...:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Drahá sonia, chybička sa stala :-) dík za pripomienku, hneď opravujem. Má byť tiež 7lyzíč tak som to prehliadla. Dík za komentík, krásny víkend prajem.

      Odstrániť
  3. Mery, kiežby som mohla ochutnať tvoje dobroty, fakt nádhera a lákavé dobroty :-) Rovnako aj tebe a Tvojej rodinke, prajem krásny víkend! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaaj, Ivka Tebe sa sa ja len tak nevyrovnám, hlavne Tvoju záverečnú úpravu veľmi obdivujem. Vždy vymyslíš nejaku zaujímavú perličku :-) a čo sa týka pečenia sa od
      Teba veľa inšpirujem, dík...krásny večer.

      Odstrániť
    2. si milá, krásne ďakujem :-)...to sú naše krásne záľuby :-)

      Odstrániť
  4. Mery, jablkový koláč vypadá úžasně, recept si uložím a určitě vyzkouším. Děkuji, že jsi se s námi podělila o recept. A děkuji za tvou návštěvu u mne v blogu. Dovolená byla opravdu odpočinková, ale než se pustím do dalšího tvoření, musím "utvořit" domácnost a zahradu do stavu obyvatelného :-) To víš, dva chlapi zůstali sami doma! ale není to nic tragického, bude to raz dva hotové. Škoda jen, že léto pomalu končí, vidím to i na zahradě... pomalu se připravuje na zimní spánek.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Peťka ja ja som si myslela že to po dovolenke zvládnem raz-dva...a trvalo mi to
      týždeň :-))A leto, veru končí a ja ho mám tak rada :-( no čo už počkáme si do ďalšieho.
      Veď aj ostatné obdobia majú svoje čaro, ale leto je leto, jednička...

      Odstrániť
  5. Mnaaaaaaaaaaaaaaaam, tento kolaacik mam rada! Aj ho upeciem cez dalsi vikend svojmu Milacikovi :D juhuuuu, sa tesim, dakujem za skvely namet ;) Dianka.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jeej Dianka moja, dík za návštevu...ale ja som zmenila plnku, ta pôvodná ako ju Ty poznáš je varené salko do ktorého sa primiešava potom maslo. Mne sa to zda veľmi sladké, tak som si teraz vymyslela túto plnku.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahaaa, no jasne no kazdemu podla svoejj chuti. Ja uz davno mam salko kupene, tak uz budeme vediet ao ho sikovne pouzit ;))) ja mam rada sladke, ved vies :P...

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...