panorama3

panorama3

nedeľa 14. apríla 2013

Dnešný otrubový

že by ste si dali povedať...
...
...
Tento som skúsila z hrnčeka a pol hladkej múky, hrnčeka ražnej bio,  miešaný hrnček sušených
klíčkov a otrub, dve lyžice kvásku, dve lyžice sezamu a lyžicu ľanového semienka. 
Jeden a trošku hrnčeka vlažnej vody, malú lyžičku octa a miernu lyžicu soli.
Skoro ráno za 15 min. vymiesil kamarát Kenwood, po troch hod. kysnutia
ho poprekladať ako lístkové cesto a nechať ďalšiu hod. kysnúť. 
Medzitým nahriať hrniec v rúre na najvyššej teplote asi 20min. a šup do hrnca s chlebíkom.
Pečie sa 30 min. s vrchnákom na hrnci, potom vrchnák ide preč a dopeká sa chlebík ešte 20 min
pri 180°C. Ale istejšie je to vyskúšať podľa svojej piecky, každá pečie inak.
A takto to dopadne :-)
...
...
...
Ak mate chuť, tak rýchlo...nebezpečne ubúda :-))
Krásnu nedeľnú pohodu prajem.

38 komentárov:

  1. Mery, i Tobě krásnou neděli a celý příští týden, skvělý chlebík, určitě bych si dala, domácí mám moc ráda...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hmm, škoda že počítače ještě nemají v základní výbavě přenášení vůní (nebo možná naštěstí):-) Kde bych ted takový chlebík sháněla, že:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaaj Hanka, veď ta vôňa prenika do celého domu a už niekedy aj to stačí :-))Ďakujem a krásny pohodový týždeň prajem.

      Odstrániť
  3. Ahoj Mery, moc Tě zdravím. Chlebík vypadá moc krásně! Moc se Ti povedl.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani nevieš ako ma teší, stále skúšam iný...veď domáci chlebík je teraz momentálne moc populárny :-)) Už som napr...zistila že je veľmi dôležité kysnutie a vysoká teplota rúry.
      Krásny večer prajem Alis.

      Odstrániť
  4. Majka, krásny chlebík a domáce sú naj!...pekný zvyšok nedele aj tebe! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Yvetka veď vieš že ja na pečenie nejak niesom stavaná od prírody :-)) takže každý taký podarok ma veeeľmi poteší a to znamená že keď to dokážem ja, určite to bude asi jednoduché :-))) Pekný večer prajem a ďakujem za komentík a návštevu.

      Odstrániť
  5. Mery, děkuji za odkaz na háčkovaný čtvereček! Hned zkusím! Dnes jsem také pekla chlebík, musím zpracovat pár fotek a nějaký novým, jarním příspěvěkem oživit svůj blog, vždyť mě tam stále sněží :-)))Hezkou neděli a ještě jednou děkuji!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej Peťka tak aj Ty skúšaš chlebík, no písala som pred chvíľkou že je teraz domáci veľmi populárny :-) už sa tešíím na tvoje foto chlebíka... A fakt ten sneh...veď ma napadlo že aj ho mam ešte stále na úvodnej fotke, takže to rýchlo ideme napraviť. Pozdravujem a príjemné háčkovanie.

      Odstrániť
  6. Vypadá opravdu nebezpečně dobře ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka ďakujem krásne, potešilo tak ako ten chlebík :-))

      Odstrániť
  7. ...zase to jídlo :o) Vypadá tááák dobře!
    Moc tě zdravím, Maruško!
    Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja viem Helenko, zase ten chlebík...ale keď ja teraz skúšam a skúšam. Zatiaľ nám veľmi chutí, vieš ta zmena... Krásny večer.

      Odstrániť
  8. Tak čo už, dobrú chuť, ak ešte je :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Škoda,že byvam daleko,prišla by som na ranajky!Ja som obajvila minule velmi dobry špaldovy chlebik,ale domaci je asi najlepši...pozdravujem ada

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj veľká škoda, tak rada by som ponúkla aj so soľou :-) Aďka aj ten najnepodarenejší, je domaci lepší. Pozdravujem a ďakujem za komentík.

      Odstrániť
  10. Majka presne ako pises, aj ten najnepodarenejsi, je domaci a preto je lepsi! tento vyzera DOKONALE :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. no šup šup Majka otvoriť pekáreň :-) já si určite prídem aj kúpiť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. mnaaaam Maji, musel byt famozny .....slinky sa mi zbiehaju s domacou mastou a cibulou ach jaj :)))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirka dnes som piekla pohánkový...neviem ale myslela som si že ma to po nejakom
      piatom chlebíku prejde ta chuť piecť chlebík ale naopak čím ďalej ma to viac láka
      skúšať vždy iný :-) Pozdravujem a prajem krásny večer.

      Odstrániť
  13. Tak ten by som si dala, ja pekávam tiež rôzne chlebíky, takmer štyri roky skoro stále domáci, ked kúpime je to už až čudné... Majka, pripájam sa k Zdenke, by si uživila pekáreň.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dievčatá vy ste srandovné :-) ďakujem. Fíha Gabika, toľke roky Ťa to už drží piecť domáci, no to je super, aj ja si to už tak predstavujem.

      Odstrániť
  14. Maji, toľko krásnych príspevkov o domácom chlebíku som u Teba našla a tak strašne dobre vyzerá. Tuším naberiem aj ja odvahu a pustím sa do toho. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekávam ho teraz asi každý druhý deň, ale už ho nefotím aby som zbytočne nezapratávala blog stále tými istými fotkami. Fakt doporučujem vyskúšať Andrejka, netreba žiadnu odvahu len skúsiť :-)) Krásny víkend prajem.

      Odstrániť
  15. Mne sa až slinky zbiehajú, tak chutne vyzerá na fotke. Zaujal ma hrniec, v ktorom si piekla chlebík, to je nejaký špeciálny? Chýba mi už len nádoba na pečenie a idem do toho. Pekný víkend. Renata

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím že nieje to nijak špecialny hrniec, vyhovuje mi na ňom akurátna veľkosť, ovalnosť a ma aj vrchnák. Kúpila som si tu súpravu kedysi veľmi davno aj pred 25timi rokmi...s pekáčom a okrúhlym hrncom. Chlebík sa da upiecť v hocičom čo znesie vysokú teplotu a ma vrchnák. Krásny víkend prajem a ďakujem za návštevu.

      Odstrániť
  16. Wau ten vypada nadherne.:-). S kvaskem jsem jeste nepekla, porad asi spoleham na to ze s kvasnicema to holt umim. :-)
    A jeste podekovani :-)
    Moc dekuju za navstevu a komentar na mem blogu Radana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Radanko skús ho s kvaskom, je ľachšie stráviteľný, nenafukuje. Kvasnicový by bol viac nadutý do výšky a aj viac dierovaný, no chuťovo je fakt rovnaký. Ďakujem za návštevu aj ja krásny sviatočný deň prajem.

      Odstrániť
  17. .... vyzerá úžasne ... zjedla by som ho na posedenie :-) D

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...