panorama3

panorama3

štvrtok 5. septembra 2013

Zázvorové trojuholníčky s perličkou...

Krásny deň prajem moje milé blogerky. 
Ďakujeeem  za predošle komentáriky ktoré som si našla pri mojom príspevku, ani neviete ako si to vážim a som vďačná za každú návštevu a za kažý komentík, mam Vás veľmi rada :-) 
...
Dnes by som Vám chcela ukázať ako sa mi podarilo naše obľúbene zázvorky povýšiť :-)
Stále som ich doteraz robila na spôsob vykrojiť kruh a navrstviť na stred nejaký džem 
alebo marmeládu. Keď bola hustejšia tak to bolo fajn ale ak nie, nastal prúser...
A tak ma napadlo ten kruh spojiť na trojuholníček a ešte som ozdobila aj perličkou :-)
Teraz sú nielen fajneee ale aj lepšie vyzerajú, posúďte...
...
Keby mal niekto záujem vyskúšať, tu je recept...
...
Potrebujeme ...
280g polohrubej múky, 200g hladkej múky, 200g masla, 210g cukru, 1 vajíčko, 1 lyžička vanilínového cukru, 1 lyžica postrúhanej kôry z umytého pomaranča, 2 lyžice strúhaného ( na jemno ) čersvého zázvoru alebo 1 lyž. sušeného a štipku soli.
Cesto by sa nemalo lepiť, ak...tak pridáme muku. Vypracujeme do hrudky a necháme odležať v chladničke.
Postupne odoberáme a vykrajujeme krúžky, z ktorých potom stláčame prstami tri strany, do stredu nakoniec dáme tuhší džem alebo marmeládu a ešte raz pozatláčame. Pečieme pri vysokej teplote aby sa neroztekali. Mne sa teraz ak si všimnete na ľavom plechu, zopár roztieklo lebo som dala malinový redší lekvár :-( 
 ale zjedli sme ich aj tak :-))
...



pred upečením...

po upečení...



...
 A to by som nebola ja, keby som ešte niečo nepridala :-))
Pred nedávnom som dostala darom od Nikolky Tibetskú hubu, čo to je a načo slúži sa nebudem opakovať
ale si to prečítajte v jej príspevku  tu  Ďakujeeem krásne Nikolka.
...
Toto je môj nápoj, chutí skvelo :-)
...
 Na budúce toho bude už viac ak sa huba premnoží :-))
Veľmi Vás pozdravujem moje milé a prajem krásne septembrové dni. 

26 komentárov:

  1. Ahoj Mery, koláčky vypadají naprosto nádherně!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam vyzerajú naozaj chutne :) A som rada, že vám huba chutí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikolka. Zatiaľ si ju robíme každý deň :-)

      Odstrániť
  3. Koláčky bych si dala s chutí, Maruško. Kefír děláme také :-) hub už máme na rozdávání, množí se celkem rychle. Také děláme nápoj z kombuchy a ten je já tedy miluju, začínám s ním každé ráno :-)) Vychlazený je po ránu taková vzpruha :-) Manžel má dokonce i nějaké Tibetské krystaly, ale na kombuchu to nemá, ta mi chutná daleo víc. Přeji Ti, ať se ti Tibetské houby množí, s každou dávkou je jich totiž víc a víc, tak hodně zdaru!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Peťka, zatiaľ nemam pocit že jej pribudlo veľa :-( ale pribudlo. Kombuchu tiež poznám, ale ta nechutila mne. Ďakujeem za komentík.

      Odstrániť
  4. Parádní trojhránky, mňam.
    Zdravím.Marie

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mery, zázvorky mám moc ráda. A to tvoje předchozí šití na deku je dokonalé. Obdivuji tvoji trpělivost, pečlivost...paráda. Musím si od tebe vzít příklad:-) pa a hezký večer!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka si ma ale vyzdvihla :-)) Ďakujem krásne za návštevu.

      Odstrániť
  6. Maruško chutě mi děláš, vypadají krásně sušenky:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajko no veď ja zase chute niekedy naberám u teba :-) Ahoj.

      Odstrániť
  7. Mery, diki. Koláčiky vyzerajú tak lákavo, že sa mi naň zbiehajú slinky. Originálne si to vymyslela. Aj esteticky vyzerajú skvostne. Tá perlička tam dodáva zvláštne čaro, akoby niečo tajomné. O tej hube som už počula, tiež o kombuche. Aj sme ju mali doma, no nejako ma to nevzalo. Mlieko a výrobky z neho mi nerobia veľmi dobre, takže radšej neexperimentujem. Inak Ťa obdivujem koľko toho stíhaš, ja do práce a doma som potom už ako zbitý pes.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Milko za návštevu. No nie každému všetko sadne, mne nesadla kombucha. Prajem krásny večer.

      Odstrániť
  8. ... vyzeraju krasne a urcite aj chutia :-)
    ... len ich radsej ani nebudem skusat, hoci zazvor mam rada ... bojujem a bojujem :-D D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Daška za návštevu. Ty že bojuješ?...veď si jak pierko :-)

      Odstrániť
  9. Maji tie zazvorniky si odpsiujem, mas ich dokonale este aj krasne nazdobene..... hned by som si uchmatala na kostovku .....A K tibetskej hube nemam co dodat..je to fantasticky liek... mam s nim tie naj, skusenosti... ked sa Ti namnozi nepodelila by si sa ???? pa krasny vikendik Maji :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Este Maji...bude sa jej lepsie darit ak ju das do skla nie do umelej misky a na premiesanie pouzivat radsej drevenu varesku ako plast a kov vobec !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Mirka za radu aj návštevu. Na to som už bola upozornená :-)A čo sa tyka delenia...veeeeľmi rada by som sa o ňu s tebou podelila, lenže ako...ona neprežije cestu poštou :-( Ibaže ak ma navštíviš, čo budem nesmierne rada :-))Krásny víkendik Ti prajem.

      Odstrániť
    2. Prezije neboj ved tak som ju uz kupovala ,namocenych par kuskov v cistej vode prezije ked by si bola ochotna poslat ako list prvou triedou v malej flasticke trebars z celaskonu ja si ju namnozim a postovne Ti rada uhradim je to cca 0,80 centov aj ked viac uhradim :) i ked rada by som na navstevu no moja neda sa, zemiaky mame v poli:)
      paaaaaaa :) cmuk
      M.

      Odstrániť
  11. Mery zázvorky vypadají hodně jedle a musí u Tebe i ladit oku, to je super, houba je výborná, též piju nápoj z ní. A ještě ta upravená deka je úžasná, obdivuji Tvoji trpělivost při tvoření. S dovolením recept jsem si opsala a vyzkouším, děkuji. Zdravím a přeju pěkný víkend, ještě má být teplo :O) Maryša z Pv

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milý komentík. Dnes naozaj bolo krásne teplo, dúfam že to ešte nejaký čas vydrží :-) Krásny víkend aj tebe.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...